05.10.2015
5. oktoobril algas kampaania “Sinu otsusel on jõud! Kas tead, mida tarbid?” Arengukoostöö aastale pühendatud kampaania näitab seoseid Eesti tarbija ja arengumaa inimeste vahel, kummutab müüte arenguriikide kohta ja annab infot, kuidas teha häid otsuseid ilma äärmuslike muutusteta eluviisis.
Arengukoostöö Ümarlaua juht Piret Hirv: “Võime öelda, et arengukoostöö on suhe riikide vahel, tarbimine on suhe inimeste vahel. Arengukoostöö projektid aitavad rajada koole ja haiglaid, koolitada õpetajaid ja arste. Meie tarbimisest sõltub, kas sealsed inimesed saavad mõistlikes tingimustes tööd teha ja piisavalt palka, et enda lapsed kooli panna ning arstil käia.”
Kuigi tarbimise ja keskkonnateemade kohta on viimasel ajal järjest rohkem infot, kummitavad inimesi küsimused, millele on raske kiiresti lihtsat vastust leida. Kas Eestis tehtud ost saab tõesti arenguriigis elava tootja elu paremaks muuta? Kas peaksin eelistama kodumaist või just arenguriigi toodet, et sealsetele inimestele tööd anda? Euroopa Liit on ju maailma suurim arenguabi andja, kas sellest ei piisa? Siinsamas kodulehel annab Arengukoostöö Ümarlaud infot ja soovitusi, et infost üleküllastunud maailmas otsustamist veidi lihtsamaks muuta.
Koos kampaaniaga alustab ka nädalane väljakutse “Harjumusest tugevam”. Kutsume inimesi nädala jooksul proovima lihtsaid asju – loobuma pudeliveest, topsijookidest ja kilekottidest, ühel päeval mitte autot kasutama ja liha sööma. Väljakutse üheksa ülesande ja põhjendustega saab tutvuda siin. Tagasisidet selle kohta, kuidas nädal läks, ootame Facebooki sündmuse lehel.
Lisaks avab 7. oktoobril Telliskivi Loomelinnakus ja 15. oktoobril Tartu kesklinnas uksed eetilise tee ja kohvi pop-up kohvik, kus tee- ja kohvisõpru ootab ees väike eksperiment ja üllatused.
Meediakampaania kestab kolm nädalat, kuni 25. oktoobrini. Teavitus toimub Euroopa Arengukoostöö Aasta raames ja seda rahastab Euroopa Komisjon.
Kommentaarid