04.03.2016
Sel aastal osalevad GLEN programmis viis vabatahtlikku, kellest kolm lähevad erinevatesse Aafrika riikidesse, lisaks on sihtkohtade hulgas Nepal ja Gruusia.
Arengukoostöö Ümarlaua juhi Sigrid Solniku sõnul seab projekt vabatahtlikele mitmeid väljakutseid. “Tugevate erialaste oskustega vabatahtlikud töötavad arenguriigis kohaliku kogukonna heaks, kuid peavad arvestama sealseid traditsioone ja tavasid. Kodumaale naasedes on neil ülesanne jagada enda kogetut ka teistega”, rääkis Solnik.
Ehitusharidusega Johanna Liblik sõidab sel suvel Nepali avatud ellusuhtumisega. “Proovin maavärinast seni taastuvat Nepali oma kogemuste ja teadmistega aidata. Minu soov on edendada kohapeal jätkusuutliku elukeskkonna loomist ja hoidmist. Tunnen suurt huvi ka arhitektuuri vastu ning pean oluliseks kultuuripärandi väärtustamist. Soovin kasutada oma teadmisi kohapeal ehitiste taastamiseks, lisas Liblik.
Tartu Ülikoolis ajakirjanduse erialal õppiv Maia Klaassen sõidab Kameruni ning tahab kodumaal maksimaalselt teavitusele panustada. “Ma loodan, et kodumaale naastes suudan võimalikult hästi sõnadesse panna, kui tihedalt oleme arenguriikidega tegelikult seotud. Arengumaade meediakajastus Eestis on praegu täpselt selline nagu ühiskondlikult tarvis on – uudisekünnise ületavad konfliktsed ja kurioossed lood, mis on meie jaoks normaalsusest erinevad. Kõik tundub meie elust kauge ja võõras. Reportaažid tooksid arenguriike Eestile palju lähemale ja just neist jääb praegu vajaka”, sõnas Klaassen.
GLEN projekti eesmärk on tõsta noorte teadlikkust arenguprobleemidest vaesemates riikides ning toetada noorte aktiivset osalemist säästliku ja solidaarse mõtteviisi edendamisel. Maailmahariduslik koolitus- ja praktikaprojekt hõlmab ettevalmistuskoolitust, kolmekuulist tööd mõnes Aafrika, Aasia või Ida-Euroopa riigis ning teavitustööd ja maailmahariduse edendamist kodumaal.
GLEN programm alustas tegevust 2003. aastal, Eesti saatis esimesed GLENid vabatahtlikku tööd tegema 2004. aastal, kümne aasta jooksul on arengumaades käinud üle 50 noore. GLEN programmi Eestis rahastab Välisministeerium. Sel aastal said toetuse viis arengukoostöö projekti.
Ghana – teadlikkuse tõstmine kullakaevanduse mõjust tervisele
Mari Saar
“Olen keskkonnaökonoomika ja säästva arengu magistritaseme tudeng, kelle huvideks on maailmaharidus, uute paikade tundma õppimine ning loodus. Need huvid ning kihk end huvitava projekti raames proovile panna tõukasidki mind kandideerima GLEN programmi. Tõotab tulla silmi avav seiklus ja võimalus oma teadmisi ning kogemusi sihtriigi kohaliku kogukonna arengu heaks rakendada ja hiljem huvitavad lood endaga Eestisse kaasa tuua.”
Gruusia – taluturismi arendamine ehk agroturismi loomine
Kristiina Roosild
“Olen väga rõõmus ja positiivne inimene. Töötan loodusgiidi ja reisisaatjana ning magistriõpingud Maaülikoolis on samuti loodusturismi erialal. Vabatahtlik töö ei ole mulle võõras. Olen aidanud Toidupanka ja tegutsenud vähiravifondis Kingitud Elu. Gruusias vabatahtlikuna taluturismi arendamine paneb silma särama. Usun, et mind ootavad ees uued sõbrad, teadmised kultuurist, oskused, lummavalt kaunis loodus ja muidugi külalislahked grusiinid. Just kohalikud on need, kellel on ilmselt nägemus sealse turismi olemuse kohta. Seega on mul plaan nendega pikad jutud maha vesta, et sealsest olukorrast ka ise parem pilt saada, paika panna tegevusplaan ja aidata kaasa jätkusuutliku taluturismi tekkele.”
Kamerun – naisettevõtluse arendamine
Nepal – tervikliku küla rajamine
Johanna Liblik
“Olen hariduselt ehitusinsener, kuid viimaste aastate jooksul olen ennast täiendanud õpingutega arhitektuuripärandi kaitse ja restaureerimise vallas. Usun, et meid ümbritsev keskkond on oluline osa ühiskonna identiteedi ja järjepidevuse tagamisel. Nepal kaotas maavärina tagajärjel suure osa neile tähendusrikkast ehituspärandist. Minu suur soov on aidata kaasa hävinenud ehitiste taastamistöödele ning teadvustada laiemalt kultuuripärandi tähtsust. Minu kireks on looduslikud ehitusmaterjalid ning tegelen aktiivselt oma teadmiste täiendamise ja materjalide uurimistööga. Nepal on fantastiline võimalus jagada enda teadmisi ning usun, et kohalikel on ka minule palju õpetada. Usun, et minu eelnev kogemus vahetusüliõpilasena Taanis, kus koostöös kohalike külaelanikega töötasime välja vana koolimaja ümberehitustööde projekti, on andnud mulle ettevalmistuse, et nüüd täiesti teises kultuuriruumis kohalikega hea koostöö saavutada.”
Tansaania – erivajadustega noorte ja lastega tegelemine
Irina Evseeva
“Olen inimene, kes palju otsib, kahtleb ja paremat elu ihaldab. Kandideerisin GLEN vabatahtlikuks, et oma silmadega näha mis päriselt toimub ekvaatori teisel pool. Kuna töötan hetkel Tallinnas erivajadustega lastega, siis soovin Tansaanias ka vaadata kuidas nad seal elavad. Minu jaoks on huvitav ja kindlasti proovile paneb kasutada kohapeal oma kunstiteraapia oskusi. Projektist ootan julguseproovi ja seiklusi.”
Kaanefoto: GLEN 2015 vabatahtik Sandra Sutting
Kommentaarid