14.06.2017
Iga aasta maikuu viimasel nädalavahetusel toimub Helsinkis Maailmaküla festival. Lisaks kümnetele diskussioonidele ja kontserditele osales sel aastal 60 maailmatoidu pakkujat, 400 organisatsiooni ja 78 000 inimest. Katrin ja Mari AKÜst käisid kohapeal, et koguda ideid ja inspiratsiooni.
Kõigepealt, selle sündmuse suurus on täiesti hoomamatu! See oli ainult üks nurgake kogu festivali alast, kontserdilava.
Samal ajal toimusid terve päeva jooksul kinos diskussioonid, üles oli tõmmatud täismõõdus tsirkusetelk ja sellele lisaks sadades väikeseid telke, mis moodustasid kaks linnakut. Milliseid nippe kasutasid osalejad, et enda teemadele tähelepanu tõmmata?
Esimesena jäi silma, et igasugu viktoriinid on väga populaarsed ja neid vorme on väga erinevaid.
Vasta viiele lihtsale küsimusele:
Otsi kaardilt riike:
Arva ära, kui palju on maailmas vett?
Kaalu kotte – milline on eri toitude ökoloogiline jalajälg? Valikus olid veis, siga, kana, soja ja hernes. Tuleb öelda, et veise pildiga kott kaalus ikka väga palju, hernes peaaegu mitte midagi.
Teine väga oluline viis oli tagasiside küsimine – millised on Sinu suurimad mured?
Näita kleepsuga, mis annab Sulle kaasatuse tunde? Kõrval olid valikus kodu, töökoht, kool, kogukond jne
Väga lihtne viis inimeste meelsuse mõõtmiseks – tõmba vildikaga joon, kuhu jääb Sinu arvamus erinevates küsimustes.
Õpi taaskasutust ehk mida saab teha vanadest euroalustest?
Kuidas toimib päikeseenergiaga keedupott?
Päikesepatareidel laadimispunkt
Koo vaiba sisse oma rida
Uudne sõnum plakatitel (kliki ja loe suuremana!)
Reklaam jalgratta sadulal
Ka ajutisi metallaedasid saab kasutada sõnumi edastamiseks.
Võta kampa teemad, mis laiendavad silmaringi ja inimesi huvitavad – raamatulaada suurus oli võrreldav Eestis suuremate laatade lettidega.
Reisibüroodele oli samuti eraldi telk, kus pakuti ainult reise arenguriikidesse.
Sündmuselt võib läbi käia kümneid tuhandeid inimesi, aga kui istuda leti taga ja pakkuda voldikuid, ei tule ikka keegi vaatama.
Vahel on nii, et sündmus muutub suuremaks kui korraldaja ja siis võib juhtuda, et kõik tegevused ei peegelda päris hästi enam korraldajate väärtusi. Näiteks, miks on vaja Helsinki keskparki tuua Laamad, kellele tekitab selline rahvamass ainult stressi? Millist eesmärki täidavad tuhanded heeliumiga õhupallid, mis muutuvad kiiresti prügiks ja loodusesse sattudes ohustavad loomi? Kui Coca-Cola Company tegevust peetakse üheks kahjulikumaks arengumaade suhtes, siis kas just seda jooki peaks igalt nurgalt osta saama?
Kommentaarid